19 november 2008

Persongalleriet

Igår fick jag en läsarkommentar som jag faktiskt har fått en gång förut. Läsaren hade inte insett att det fanns ett persongalleri längst bak i boken och upptäckte det alltså först när boken var utläst. Vid omtryckningen och i pocketversionen ska jag nu se vad jag kan göra för att råda bot på detta.
Överhuvudtaget är det intressant att veta vad läsarna tycker om karaktärerna i boken. Rösta gärna här bredvid! Nu funderar jag också på att låta persongalleriet få en egen undersida på sajten http://www.strangnasdeckaren.se/. Verkligheten innehåller oftast många människor och då tycker jag att en bok ska göra det också, men naturligtvis gäller det att undvika att läsaren blir alltför förvirrad. Lite kittlar, mycket irriterar, eller vad säger ni?
Nu är det lunch med Sven så kan vi prata om detta och mycket mer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nog en bra idé att ha galleriet längre fram, liksom jag uppskattar en karta över platserna! Jag ser fram emot websidan och ska genast logga in och kolla upp den kl 18!