14 november 2008

Entreprenörsdag - klart inspirerande

Igår var jag på Driva eget - en inspirationsdag. Det var över förväntan. Det var bara en föreläsare som var ett totalt stolpskott. Honom lämnar jag åt sidan. Charlie Söderberg från Balansekonomi och Lyxfällan visade på betydelsen av att jobba smart, inte hårt (det vill säga, man kan jobba hårt, men då måste betalningen vara sådan att man kan sluta med det sedan, annars är poängen borta). De som lyckas riktigt bra "tjänar pengar också när de sover". Så sant. Där är ett uppenbart problem med att vara affärsjurist. Tur att jag har två "jobb" till då som passar bättre in i framgångsprofilen...;-)
Charlie hade gemensamt med Therese Albrechtsson att han tryckte på betydelsen av ett klart uppsatt mål. Therese gjorde ett sprudlande framträde fullt av energi och humor - dagens favorit! Man ska göra det man är riktigt bra på, är det kortaste sättet att sammanfatta vad hon sa. Sedan vet jag själv hur oerhört långt man kommer med okuvlig entusiasm och en övertygelse om att det går trots alla bevis för motsatsen.
Nu ska jag på party på Ambassadeur och mingla med radiomänniskor och annat löst folk. Rapport följer!

Inga kommentarer: