29 november 2008

Gallerian (52) i Västerås - vilket drag!



En första doft av jul har smugit sig in i bokhandeln. Intresset var stort och jag hade en mycket bra eftermiddag vid mitt lilla bord. I de korta pauserna funderade jag på intrigen runt rånet (det finns mer än vad som möter ögat - eller rättare sagt den snabbe läsaren).

Igår skrev jag mycket novell, idag har jag knappt skrivit alls, men ändå känns det bra. Jag vet vad jag ska göra, prioriteringarna är klara och jag tror mer och mer att 2009 blir mitt år på mer än ett sätt.

Foto: Catharina Löwenborg

Gamla Hemmet är helt perfekt för mig den här långhelgen. Ibland rusar tåget förbi, det musiceras en del, men lugnet och tystnaden är påtaglig. Är ni sugna på lite avkoppling i Bergslagen så rekommenderar jag det varmt.

Att vi sedan är inhöljda i våt dimma och mörker är en annan sak. Det finns bara en sak att göra: kura skymning.

Inga kommentarer: