25 november 2008

Novellidé - rena skräcken

Jo, nu borde jag ju BARA hålla på med Ut ur skuggorna när jag inte ger juridiska råd, affärsnätverkar eller ägnar mig åt min familj, men kreativitet är svårtyglad. Jag jobbar med boken och så plötsligt mognade en gammal novellidé lite. En skräckhistoria/thriller som utspelar sig i Järla sjö. Det är svårt att värja sig från intrycken i närmiljön, vilket Strängnäsborna har blivit varse. Många har frågat om jag tänker skriva deckare som utspelar sig i Nacka nu. Några sådana planer finns inte. Strängnäs har massor att ge ännu. Jag är mer sugen än på länge att arbeta vidare med den miljön. Fast som sagt, nya idéer måste också få spelrum. Liksom nya suggestiva platser.
Vem vet, kanske är inspirationen borta imorgon, men annars får ni höra mer när novellen är klar.

Inga kommentarer: