11 oktober 2008

Tankar om lycka - Grand

Idag kom hela Grand Agency på middag. Vilken trevlig kväll! Diskussionerna vindlade fram och berörde många saker, bland annat vad som gör oss lyckliga. Detta svårfångade begrepp, självklart och obestämbart på en och samma gång.
Jag vet bara en sak: när jag skriver, inspirationen infinner sig och texten gestaltar det jag är ute efter, då är jag lycklig.
Det är väl därför denna sysselsättning aldrig kan överges - chansen till lycka har aldrig varit med nåbar.
På tisdag åker agenterna till Frankfurt och då får alla ni som vill se en fin fortsättning på mitt författaräventyr gärna hålla tummarna extra hårt.
Annars är det bästa ni kan göra för mig idag att ta åt er uppmaningen nedan. Vad tyckte ni om boken? Har ni gjort några egna reflektioner om skrivande? Har ni en spännande Strängnäs-historia?
Allt är intressant och den exhibitionistiska människan kan fröjda sig åt att synas på en sida som kan få stor genomslagskraft i vår.

Inga kommentarer: