27 mars 2008

Känslomässig berg-o-dalbana

Idag fick jag två särskilda samtal. Det första tryckte ner humöret rejält. Min egen peppning var i det närmaste verkningslös. Jag försökte fokusera på annat och önskade att jag hade tillgång till en av Harry Potters uppmuntringsbesvärjelser som jag precis läser om för barnen. Om man har en dröm och jobbar på den så blir varje framsteg något av ett lyckopiller, men bakslagen känns också desto mer. Jag tänker inte ens försöka låtsas någonting annat. Men så kom då det andra samtalet några timmar senare.
WOW! Jag blev tvungen att göra en liten dans.
Nu är tillförsikten inte bara återställd - den är större än någonsin.
Ja, jag vet att det är taskigt att håller er på halster, men allting kommer att klarna ännu mer för mig nästa vecka eller snart därefter. Och DÅ... ska jag berätta.

Inga kommentarer: