7 mars 2008

Goda ord - får man skryta?

Gårdagens presentation på Dieselverkstaden var rolig och nyttig för mig. Uppslutningen var för all del inte riktigt vad jag hade hoppats på, men de som var där ställde bra frågor och hjälpte mig att gå lite djupare i mina tankar kring några aspekter av mitt författarskap, men kanske framförallt allt som krävs runt omkring. Att ge ut sig själv är en särskild utmaning. Antingen är man galen eller väldigt engagerad. Energin måste komma någonstans ifrån, gärna ifrån läsarna.
Den senaste roliga nyheten i den kategorin är att jag nu får enormt fin respons från de som lyssnat på ljudboken. Nedan ett citat från en lyssnare som gjorde mig oerhört glad. Så se det inte som skryt utan som delad glädje...;-)

"Får man tacka en författare för att han bidragit till en stor upplevelse?
Nåväl och skit det samma. Jag gör det.
Din bok, Spåren på bryggan, är en mycket mycket bra bok. Jag har nu lyssnat igenom boken i min bil och kan konstatera att fler än en morgon har jag suttit på parkeringen med bilen på tomgång, utan att gå in på kontoret."

Mmmm... Sånt kan man leva på länge! Jag hoppas bara att miljökonsekvenserna inte blir alltför allvarliga.

Inga kommentarer: