27 januari 2009

"Flow" - Renander får hjälpa till

Jag återvände till Bergslagen. I två dygn skrev jag i min fåtölj på Gamla Hemmet. Det gick över förväntan. Vägen dit var dramatisk. Vädret slog om fullständigt vid Sala och sedan bokstavligen halkade jag fram på vägarna i snöyran. Väl framme var det skönt at krypa in i boet, slå på datorn och hugga in på uppgiften.

Nu är det vardag igen med den vanliga mixen av juridik, familjeliv och bokvärlden. Idag kom andra upplagan av Spåren till Strängnäs. Bokia där fyllde genast på lagret och har nu sålt i det närmaste 800 exemplar av den inbundna. Kom gärna på förtitten på rean tillika pocketreleasen där den 20 februari. Jag signerar från kl. 16.

Sedan är det alltid skönt med lite vimmelbilder. Filmupplevelsen förra veckan sitter kvar och inte minst är jag impad av brorsans musik och tajming. Jag ser fram emot hans bidrag till vår sajt.


Slutligen - rubriken? Jo, jag fick ett fint tips av AC Collin. Jag har nu köpt tre böcker av Bengt Renander som handlar om kreativitet och hur man kan arbeta med sig själv. Det ska bli mycket intressant. Recension kommer så småningom.

Inga kommentarer: