16 januari 2009

Fant och film

Igår kom Mikaels Fants debut "Grundläggande genetik" ut i pocket. Jag var på Pocket Shop och köpte den med detsamma. Den här boken ser jag fram emot att läsa (har redan börjat). Läs gärna Anna Carin Collins intervju med honom på Kreagrafen. Det känns som om vi är samma andas barn (jag vet inte om han håller med), eller så är det bara att vi är män i samma ålder med en bakgrund i Stockholm.
Rubriken ovan skulle kunna associera till Mikael Fants stora filmintresse som han berättade en hel del om på Bokcirklar.se i debutantbloggen i december, men i själva verket handlar det i stället om mig (som så ofta på min blogg av någon anledning).
Det är nu klart att Melon Dollar Film gör min författarvideo på Pocketförlagets uppdrag. Det ser ut att bli i Strängnäs-miljö, vilket har stor betydelse tycker jag. Min text är genomsyrad av staden och då får gärna videon förmedla det också.

Inga kommentarer: