29 december 2007

Tid att samla tankarna

Nu blir det semester och ironiskt nog innebär det äntligen tid att arbeta på romanen. Jag tar inte ens med mig datorn (så det blir inget bloggande på ett par veckor) utan jag kommer att sitta med penna och papper. Jag tror att det blir utmärkt. Förhoppningsvis bygger jag upp behovet av att lägga ut texten som kristallklara stänk över pappret när jag väl är tillbaka.
Jag börja verkligen tro på "Skuggor över vattnet" nu. Den har tillräckligt med aktuell Strängnäspolitik, den är våldsam, känslosam och i bästa fall stundtals vacker. Nytt upplägg, nytt tempo och nya intressanta personer, men också en del att känna igen sig i från Spåren på bryggan.
Deckargåtan blir återigen klurig (så vill jag ha det), men överraskningsmomenten är helt andra än i den första boken.
Någon som blir nyfiken? Jag hoppas det!

Inga kommentarer: