16 januari 2008

Solbränd och redo för nästa steg

En barnfamilj på Teneriffa - blir det mer schablonmässigt än så? Ändå kunde vi inte ha önskat oss något bättre. Själva bristen på utmaningar var en tillgång. Jag har hunnit tänka mycket just för att jag inte har försökt.
Jag tror att jag har hittat en del ny dynamik i berättelsen och nu börjar det bli "riktig" text också.
Jag har redan bokat in några aktiviteter under våren, men fokus blir dels på skrivandet och dels på villkoren för författarskapet detta år. Förhoppningsvis blir det en andra upplaga av Spåren under året också. Jag är nere på de sista 900 exemplaren av första upplagan som det är nu.
Nu väntar agentdiskussioner, ett närmare samarbete med ett litet förlag och sedan förhoppningsvis ett hem hos någon av de etablerade aktörerma.
Allt fler frågar efter pocketupplagan. Det kommer att dröja ett tag, men jag ska höra vad Pocketförlaget kan göra.

Inga kommentarer: