21 januari 2008

Allt mer faller på plats

Det är fint i Järla Sjö. Det tycker vi alla i familjen. Ikväll kollade vi in Astrids skola där hon börjar i höst. Stor tjej!
Det känns bra att kunna landa här samtidigt som Strängnäs fortfarande känns nära och på många sätt hemma. Idag pratade jag inför PRO där. Det var ett glatt gäng med många frågor, men också egna observationer. I mars blir det en liknande presentation i Enköping och då kan det också bli signering i Kista igen. Eventuellt är en deckarkväll i Vällingby på gång. Det är skönt när programmet formar sig utan alltför tuffa insatser.
Nu har jag skrivit prologen - i alla fall tror jag att det är vad det är.
Det är en scen rätt långt fram i boken så den fyller både funktionen av att vara en start och likaså ett mål. Jag vill att läsaren ska tänka - vad har hänt innan?- för att sedan snart istället fundera på vad som kommer att hända sedan.
Nu ska jag snart träffa en agent. Det kan bli riktigt bra. Håll tummarna.

Inga kommentarer: