9 december 2007

Fröjdefull jul!

December är en bra tid i bokhandeln och nu har jag fått uppleva det på första bänk. Jag hade en toppenfin signering på Gestbloms i Enköping igår. Det var ett stadigt surr i den lilla bokhandeln och alla som botaniserade bland deckarna hade svårt att inte snegla på Spåren och undertecknad.
Jag börjar verkligen se fram emot nästa helg när jag är på hemmaplan. Först Bokia Strängnäs på lördag och sedan Akademibokhandeln Tuna Park på söndag. Både butikerna kör en rejäl kampanj på boken eftersom den har sålt så bra, så ett riktigt bra signeringspris utlovas.
Jag hade precis så trevligt som jag hoppades på i Sickla Galleria. Försäljningen var kanske inte fantastisk, men bra nog. Nu har jag presenterat mig här hemma, och det lär bli fler tillfällen...
I onsdags var det Skrivarkalenderkväll där jag och flera andra författare presenterade oss och pratande om skrivandets villkor. Särskilt Hans-Olov Öberg sa många sanningar som fler borde få ta del av.
Några öl med Dan Buthler efteråt var inte heller fel. Sällan har en Caffrey's smakat så gott. Kanske att julstämningen äntligen börjar infinna sig?

Inga kommentarer: