26 september 2007

Nu packar jag bilen

6,5 h till avgång. Den svarta pärlan anträder färden i arla morgonstund. En pigg Peugeot 206, mina skivor och jag.
Målet? Bokmässan i Göteborg, förstås!
Till slut ordnade jag en bädd på ett vandrarhem. En verkligt modest start på mina mässaktiviteter i bokbranschen ser det ut att bli, men det är passande när man är novis.
Jag rapporterar här om de förhoppningsvis spännande möten jag får till.
Buthler och Öhrlund verkar ha en kul grej på gång ...

Ikväll gästade jag Finska bokhandeln i Birkastan. Det blev ett förtroligt samtal om skrivandets villkor. Det är roligt att träffa intresserade läsare och högläsningen var bra övning inför inläsningen av ljudboken som börjar nästa vecka. Jag har gjort en del revideringar i mitt manus, så det kan bli riktigt bra!
Deckarbiblioteket i Eskilstuna beställde ett exemplar av boken nu i veckan och jag väntar på vad BTJ ska säga om min historia.
Mer än 300 exemplar har lånats ut av e-boken, så det borde finnas potential.
Göteborg - nu kommer jag! Jag ska bara sova lite först.

Inga kommentarer: