12 augusti 2007

Idag 5:a på e-bokslistan!

Som ni ser har Spåren gjort succé som e-bok. Låt vara att det är en relativt liten läsargrupp, men hur kul som helst ändå!
Jag är nu tillbaka efter en vecka på Österlen där solen log emot oss nästan hela tiden. Vi satt på Café Strand i Kivik en lång stund i stort sett varje dag, drack latte, åt deras fantastiska glass och bara njöt.
Baden i Vitemölla var bland de varmaste jag har varit med om och då har jag ändå erfarenhet ända tillbaka till c:a 1972 ... ;-)
Jag fick en fråga om innehållet i recensionen i Sydsvenskan. Det var blandad kompott. Spektakulärt dubbelmord, nya grepp och intressanta huvudpersoner, men de många karaktärerna sänkte tempot i berättelsen (för mycket), vissa dialoger var krystade och redaktören kunde ha gjort ett bättre jobb. Tyckte alltså recensenten.
Jag tolkade det som godkänt, även om det inte var helt lätt att veta.
Jag tackar för uppmärksamheten och kan bara hoppas att andra tidningar vill ge min bok utrymme de med.
Nu tänkte jag snart börja skriva uppföljaren "på allvar". Det ser ut att bli ett grymt tempo i inledningen ...

Inga kommentarer: