13 juni 2008

Bra signering och författarmingel

Jag hade en bra signering idag. Akademibokhandeln i Kista Galleria hade skyltat fint och det var roligt att träffa flera intresserade läsare. Mellan signeringarna av böckerna började jag översätta Spårens prolog till engelska. Jag tror att en sådan översättning kan visa sig användbar även om jag gärna tar hjälp av en "native speaker" innan det blir skarpt läge med de förlagskontakter som behöver en sådan version.
Toppningen av dagen blev författarminglet hos Grand Agency. På sex månader har de samlat 30 (!!!) bra författare i sitt stall. WOW! Jag hade en rolig pratstund med bland annat Håkan Östlundh, Robert Seton och Lina Forss. Inger Frimansson var särskilt värd ädel dryck efter sitt fina pris i USA. Champagnen var ypperlig. Jag har fortfarande ett glas kvar som jag fick av Bob Hansson över mina byxor.
Allting var alltså precis som det skulle vara.

Inga kommentarer: