4 juli 2007

Mer beröm + några grymtningar

Idag satt jag på Hospitalsgatan ett par timmar och körde en lättsam sommarsignering. Det blev några böcker signerade, men också många som kom förbi som redan hade läst. En svenskalärare gav mig "MVG" och en annan läsare hade sträckläst och sedan skickat vidare den till sin mamma. Över lag får jag höra många positiva saker. Lättläst och välskrivet är nog de vanligaste omdömena, liksom kommentarer på den höga spänningsfaktorn när det är knappt 100 sidor kvar. Jag blir verkligen glad varje gång någon ger mig sådana kommentarer! Mer negativa röster brukar framhålla att det är krångligt med ett stort persongalleri och någon har också tyckt att det är hoppigt med en parallellhistoria.
Jag välkomnar alla kommentarer, bra som dåliga, eftersom de ger mig chansen att utvecklas som författare. Särskilt roligt är det när åsikterna motiveras tydligt. Så, tyck till!

Inga kommentarer: