6 maj 2007

Kultur 07 - vilket drag!

Det var roligt att träffa läsare på Multeum i Strängnäs igår. Tyvärr hinner man inte mycket på en halvtimme. Särskilt intressant var det att ge sig in på BAKGRUNDEN till berättelsen och inte minst vilken stämning jag har försökt att förmedla i boken. Jag kan säga att det är först nu när den är klar och synpunkterna och berömmet kommer in som jag själv riktigt kan se vad som är karakteristiskt och som jag borde jobba vidare på.
Det blev lite försäljning och signering efter presentationen också. Hela Strängnäs kokade av aktiviteter och människor! Det fina vädret gjorde säkert sitt till för att göra det hela till en succé. Jag ser redan fram emot nästa års upplaga. Kanske gärna lite färre aktiviteter så att det blir mer publik på varje grej.
De som vill ha ett signerat ex av mig för sikta in sig på Mariefreds bokhandel fredagen den 18 maj kl. 15-17. Så mycket som det nu pratas om boken i Strängnäs så hoppas jag att också Mariefredsborna ska ha fått upp ögonen för den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lars!

Nu har jag läst boken och jag måste säga att det var riktig svårt att lägga ifrån sig den! Jag såg fram emot varje ledig stund att få läsa din spännande och underhållande historia. Ser fram emot uppföljaren...!

/Sven O