25 april 2007

Tankar om en fortsättning

Anna jobbar sent och småtjejerna är rastlösa, men snart ska de väl i alla fall sova. Advokateriet tar en hel del tid den här veckan, vilket man som egenföretagare får vara glad över. Samtidigt kliar det i fingrarna att komma vidare med boken och varför inte en uppföljare ...
Jag har en idé och snart kommer jag att börja fästa den på papper, det är jag i stort sett säker på.
Då vill jag ha Ann Ljungberg som författarcoach, det vet hon.
Vad som är nästa steg just nu är annars inte uppenbart. Jag har ett par aktiviteter inplanerade och jag försöker hitta sätt att göra boken intressant för fler bokhandlare.
I lördags kom oväntad publicitet. Dagens industri hade ett helt uppslag om affärsnätverket som jag är med i där min roll och inte minst boken nämndes. Att träffa bokhandlare är också att nätverka, och för mig är den här världen fascinerande och så annorlunda från mina tidigare referensramar.

Inga kommentarer: