20 april 2008

En dag i solen

Idag åkte jag på brunchtur med S/S Stockholm. Vilket kanonväder! En av mina bröder och jag firade mamma 70 år. Pappa fick också vara med. Det är sådana här dagar det är som lättast att förstå varför vi har valt att bo i Stockholm.
Skärgårdsmiljön bara fyllde sinnet och bidrog till välbefinnandet lika mycket som det mousserande vinet.
Jag kan förstå att min jurist- och författarkollega Viveca Sten finner inspiration i Sandhamn. Jag träffade henne på Legally Yours cocktailparty i torsdags. Det är alltid intressant att höra hur en annan författare väljer att beskriva sin gärning. Inte minst en som - uppenbarligen - samtidigt kämpar med kvalificerade juridiska uppdrag. Att Torgny Håstad blev utsedd till Årets jurist gjorde inte tillställningen sämre. Många är de dagar och kvällar när jag har suttit och knäckt i hans böcker.

Nu ser jag fram emot en spännade vecka, inte minst för att jag nu har fått en ny indikation på att flera förlag är intresserade, både hemma och i utlandet.
Ska allting falla på plats? Jag hoppas verkligen det!

Inga kommentarer: