5 februari 2008

A GRAND OPENING

Igår kom jag överens med Grand Agency, en av Sveriges absolut bästa litterära agenter. Jag ser väldigt mycket fram emot samarbetet och det känns minst sagt bra att vara i samma trygga händer som bland andra Katerina Janouch, Mats Strandberg, Henrik Fexeus, Denise Rudberg, Bob Hansson och Karin Wahlberg.
Nu skriver jag på ett av de tidiga kapitlen och håller tummarna att uppmärksamheten på Svenska Favoriter under de kommande veckorna kommer att hjälpa mig att sälja slut på första upplagan av Spåren.
Så vad händer annars? Idag blev jag fotograferad på förmiddagen och sedan åt jag lunch på Ljungberg på Götgatan - en riktigt het och god curry i thai-stil. Det var inte sista gången.
Det är skönt att ha så nära till Söder och flera av mina vänner träffas säkrast där. Fast sedan tar jag gärna Saltsjöbanan ut till lugnet i Järla sjö igen. Nu glimmar ljusen i Hästhagen från andra sidan sjön och vattnet är alldeles stilla.

Inga kommentarer: